تبلیغات
محب سیدالشهدا


امروز :
New Page 1

بسم الرب الشهدا

ما انجمن مذهبی و تالار گفتگويی را  تاسیس کردیم که شما بازدیدکنندگان وبگاه محب سيدالشهدا در آن ثبت نام کنید و بتوانید مطالبی،

از قبیل: مذهبی،مهدوی، اس ام اس، اشعار، دل نوشت، دلتنگی، گپ با سایر اعضا، آموزش ها، کد های جاوا،کد قالب،و هزاران مطلب دیگر را بنویسید و محیطی آموزشی و مفید بسازید؛

بلکه با این کار برای ظهور آقا امام زمان (عج) با هم متحد شویم و انجمنی بسیار بزرگ و مذهبی درست کنیـــــــــــــــم!

جهت ثبت نام وياورودبه انجمن روي لينك هاي زيركليك نماييد

پس ما منتظر یــــــــــــــــــاری شما عزیزان هستیم!

پس ما منتظر یــــــــــــــــــاری شما عزیزان هستیم!


مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 16 شهریور 1391
دوستان عزیز با توجه به مقالات “پوششی برای فریب “تا به حال
متوجه شده اید که مسیحیان و مسلمانان هر دوگروه به حضرت عیسی علیه السلام
ایمان دارند اما عیسی ای که کلیسا معرفی می کند
 


حضرت مسیح ( ع )


با تعریفی که دین اسلام از حضرت عیسی (ع) ارائه کرده است کاملا متفاوت می باشد. در اینجا از سایت”  مسیح . آی آر” 
بابت تحقیق مفصلی که در این رابطه انجام داده اند تشکر میکنیم و این یکی
دو بخش در ادامه که به “مقالات پوششی برای فریب” افزودیم را از این سایت
بهره برداری کرده ایم چون معتقدم که تحقیقات جامع و کاملی است . دربخش هایی
مطالبی به این مقاله افزوده شد ودر تصاویری نیز به آن الحاق گردید.



معتقدیم که امت حضرت عیسی علیه السلام تعالیم ناب آن حضرت را
کنار گذاشته و در نتیجه خرافات و خدایان پاگانی و مشرکین آن دوران چون
یونانیان پاگانی وارد عقاید پیروان آن حضرت گردید.



تا اینجا به این مباحث پرداختیم که بسیاری از نشانه هایی که
کلیسای کاتولیک از آنها برای ستایش عیسی مسیح انجام میدهد برگرفته از نشانه
های الحادی و پرستش خدایان الحادی در تمدن های گذشته بوده اند. از سویی به
تعاریفی که اسلام عزیز از این پیامبر راستین آورده است اشاره خواهیم کرد.



آیا حقیقتا عیسی (ع) پسر خداست؟! امروزه دنیای مسیحیت حضرت
عیسی علیه السلام را به عنوان خدا و پسر خدا می شناسد . به نظر شما عجیب
نیست که چرا با بررسی ریشه ای این تعاریف از این حضرت به اسطوره های الحادی
دنیای باستان میرسیم. قرآن کریم درباره خلقت حضرت عیسی که درود و رحمت خدا
بر او باد ،که مسیحیان را به خطا انداخته است می فرماید:

إِنَّ مَثَلَ عیسى‏ عِنْدَ اللَّهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ

بدرستی مَثَل عیسى(علیه السلام) در نزد خدا، همچون مَثَل
آدم(علیه السلام) است؛ که او را از خاک آفرید، و سپس به او فرمود: « باش!»
او هم موجود شد. ( سوره آل عمران آیه ۵۹)

آیه فوق زمانی بر حضرت محمّد صلی الله علیه و آله وسلم نازل گردید کهگروهی از مسیحیان که
بر اساس متون خویش در انتظار ظهور پیامبر موعود، خاتم الانبیا صلی الله
علیه و آله و سلم ، بودند به ملاقات حضرت محمّد صلی الله علیه و آله وسلم
رفتند و در مورد حضرت عیسی علیه السلام به عنوان پسر خدا صحبت کردند.

هر آنچه که خداوند قادر مطلق اراده کند تا خلق کند ، آن چیز
بی درنگ خواهد بود. درست است که همه چیز در دنیا به امر خداوند با نظم و
ترتیب می باشد لیکن نظم و ترتیب موجود نباید این توهم را در ما ایجاد کند
که چیزی از حیطه قدرت و سلطه ی خداوند یکتا خارج می باشد؛ خداوند حضرت آدم
علیه السلام را بدون پدر و مادر خلق کرد و حضرت عیسی علیه السلام را از
مادری باکره ، پس این معجزه در به دنیا آمدن حضرت عیسی علیه السلام و سایر
معجزاتی که چون سایر انبیاء ‌به اذن الهی از آن حضرت صادر می گردید نباید
باعث قائل شدن مقام الوهیت برای آن حضرت شود.



یکی از اولین کسانی که مفاهیم تحریفی خدای پدر و خدای پسر را
بعد حضرت عیسی علیه السلام در تعالیم حضرت عیسی وارد نمود ، پولس بود. وی
که خود از یهودیان بود و در کابالای یهودی تبحر داشت این مفاهیم تحریفی را
به تقلید از پیشینیان کافر و مشرک و گمراه پروراند و بنای تعالیم حضرت عیسی
علیه السلام را بر این تحریفات قرار داد. دقت کنید که پولس در مکتبی تبحر
داشت که امروزه نیز مبنای بسیاری از الحادگرایی ها در عصر مدرن است .
کابالا،عرفان دروغین یهود ، عرفانی شیطانی . پولس مخالف تفکّر پیامبر خدا،
عیسی(ع) در شریعت نیز بوده است و از آنجا که اساس و پایه‌های هر دینی در
اصول عقیدتی آن قرار دارد، از این رو پولس یهودی که توانست عقیدة تمامی
انبیا(ع) را نفی نماید، توانایی این را نیز پیدا کرد که عقیدة توحید و
الوهیّت و ربوبیّت و اسماء و صفات خداوند را نیز با عقاید شرک‌آلود و
دوگانه‌پرستی که از دیانت‌های ساختگی و زمینی اقتباس کرده بود،‌ نقض نماید و
با این وجود از آنجا که انهدام دین مسیحی از طریق نابود کردن اصول اعتقادی
آن برای او کافی نبود، از این رو به مخالفت با شریعت عیسی(ع) نیز برخاست،



این مفاهیم تحریفی در فرهنگهای باستانی مصر، ایران، روم ،
یونان ، بابل ، آشور و … ریشه دارد که خدایان پاگانی متعددی را می پرستیدند
.

 

 

قرآن کریم درباره پیروی از سنت ها و آیین پیشینیان گمراه اینگونه می فرماید:

قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ
لا تَغْلُوا فی‏ دینِکُمْ غَیْرَ الْحَقِّ وَ لا تَتَّبِعُوا أَهْواءَ
قَوْمٍ قَدْ ضَلُّوا مِنْ قَبْلُ وَ أَضَلُّوا کَثیراً وَ ضَلُّوا عَنْ
سَواءِ السَّبیلِ

بگو: «اى اهل کتاب! در دین خود، به ناحق غلوّ نکنید! و از
هوسهاى مردمی که پیشتر گمراه شده بودند و بسیاری را گمراه کردند و از راه
راست منحرف گشتند، پیروى ننمایید. (سوره مائده- آیه ۷۷)

فرهنگهای زمان حضرت عیسی علیه السلام و بعد از آن حضرت همان
فرهنگهای رومی، ایرانی، یونانی و … بود. الاهیات یهودی و مسیحی آنچنان تحت
تأثیر این فرهنگها قرار گرفته بودند که کلام حضرت عیسی علیه السلام کنار
گذاشته شد و کتابهای متعددی موسوم به اناجیل سالها پس از حضرت عیسی علیه
السلام به زبان یونانی نگاشته شدند.

الهه ی الحادی ، دیونیسوس یونانی و دین مسیحیت

درادامه متوجه خواهید شد که این الهه های الحادی تا چه حد
وارد مسیحیت شدند وچگونه باعث انحراف در مسیحیت شدند. به عنوان نمونه در
کتاب “معماهای عیسی ” نوشته آقای تیموتی فریک و پیتر گندی آمده است : “ما
متقاعد شده ایم که داستان عیسی بیوگرافی یک منجی تاریخی نیست ، بلکه اسطوره
ای است بر مبنای داستانهای کفرآلود همیشگی. مسیحیت یک الهام وحیانی جدید و
منحصر به فرد نبود بلکه در واقع انطباقی یهودی از مسلکهای اسرارآمیز
باستانی بود .”

در همین کتاب گفته شده است : “در قلب مسلک های اسرار آمیز
کفار اسطوره هایی درباره انسان خداواری بود که می مُرد و زنده می شد که با
نامهای مختلفی خوانده می شد او در یونان دیونیسوس و در فارس میترا . ” قابل
ذکر است که به بررسی ریشه ای این موضوع به تموز ، هوروس والهه های الحادی
بابل ، هندوستان ، روم و سایر تمدن ها نیز میرسیم.

اساساً تمامی این انسانهای خداگونه یک موجودیت واحد اسطوره ای
بودند . به تعریفی که از دیونیسوس یونانی دراختیار ما قرار گرفته توجه
کنید.

۱- دیونیسوس خدایی بود که انسان شد، منجی و پسر خدا. (به شباهت دیونیسوس با هوروس ، تموز و … توجه کنید . )

۲- پدر دیونیسوس یک خدا بود و مادرش یک زن زمینی باکره . (درمورد شباهت های نمرود وسمیرامیس ، ایریس و اوزیریس و … تحقیق کنید.)

۳- دیونیسوس در یک غار یا یک اصطبل ساده در بیست و پنجم
دسامبر در برابر سه چوپان به دنیا آمد. (درمورد شباهت های تولد این خدایان
باستانی در روز ۲۵ دسامبر تحقیق و مطالعه کنید . دقت کنید که پشت پرده
چگونه ۲۵ دسامبر را برای ظهور مجدد مسیح تبلیغ میکند. ظهور مسیح یا الهه
های باستانی وشیطانی؟!)

۴- دیونیسوس به پیروانش امکان تولد مجدد از طریق غسل تعمید را می داد .

۵- دیونیسوس به صورت معجزه آسایی در یک جشن عروسی آب را به شر اب تبدیل کرد.

۶- دیونیسوس به عنوان قربانی برای گناهان دنیا مرد .

۷- دیونیسوس بعد از مرگش سه روز در جهنم ظهور کرد سپس در روز سوم زنده شد و عروج کرد . (درمورد ۲۳ دسامبر و ۲۵ دسامبر تحقیق کنید )

۸- مرگ و رستاخیز دیونیسوس به وسیله نان و شر اب که سمبل جسم و
خون او بودند جشن گرفته می شد…” ( در مورد عشای ربانی تحقیق و مطالعه
کنید. )

از قرن ها پیش دانشمندان مسیحی این نکته را متذکر شده بودند
که مسیحیت با اساطیر باستانی شباهت های فراوانی دارد، من جمله در قرن
نوزدهم فردریچ هولدرلین در کتب بسیار مشهورش به نام “نان و شراب”‌ و “یگانه
“‌ ،دانشمندان جدید نیز مانند مارتین هنگل ،بری پاول و پیتر ویکند می
گویند که مسلک دیونیسوسی و مسیحیت شباهت های قابل توجهی دارند . آنان به
سمبل بودن شراب و اهمیتی که شراب هم در اسطوره دیونیسوس و هم عیسی دارد
اشاره می کنند. علاوه بر این برخی دانشمندان می گویند که هم دیونیسوس و هم
عیسی خدایانی بودند که مُردند . موضوعات دیگری چون جشن گرفتن با نان و شراب
نیز شباهت هایی دارند. گول سایت و کتابهایی را نخورید که سعی میکنند عیسی
علیه السلام را به همین خدایان شیطانی منسوب کنند. یادتان باشد که شیطان
فریب میدهد . بازهم تاکید میکنم که عیسی که درود رحمت خدا براو ومادر
پاکدامنش باد پیامبر برحق خدا بوده و هست و خواهد بود و این نمادها و بدل
ها بعد ها به این تزریق شد تا برای آینده ای که امروز است بازیچه ای در دست
پشت پرده ی شیطانی جهان باشد.

دیونیسوس به خدای شراب نیز معروف است.

حضرت عیسی علیه السلام و تحریم شراب

با تطابق ناجوانمردانه تعالیم حضرت عیسی علیه السلام با
اسطوره دیونیسوس ، شراب جایگاهی مقدس در مسیحیت یافت در حالیکه حضرت عیسی
علیه السلام به فرمان خداوند و به سنت همه انبیاء پیشین علیهم السلام شراب
را حرام می دانست.

در تقدیس شراب برای نمونه اناجیل تحریف شده ی کنونی اولین
معجزه حضرت عیسی علیه السلام را تبدیل آب به شراب ذکر کرده اند ( انجیل
یوحنا، باب دوم، عبارات ۱تا ۱۳)

مثال دیگری از تقدیس شراب در مراسم عشاء ربانی است که تمام
فرق مسیحیت آن را به جا می آورند؛ کاتولیک ها آنچنان اعتقاد دارند که نان و
شراب حقیقتاً تبدیل می شود به جسم و خون حضرت عیسی علیه السلام – که به
گمان آنان خدا می باشد – که شر اب را تنها کشیش می نوشد تا مبادا خون آن
حضرت که خدایش می پندارند بر روی زمین بریزد ! عجیب است ! کدام خدا! کدام
خون! دقت کنید!

در اناجیل تحریف شده کنونی اشاره هایی به مسئله نان و شراب موجود است:

انجیل متی باب ۲۶ شماره های ۲۸-۲۶

انجیل مرقس باب ۱۴ شماره های ۲۵-۲۲

انجیل لوقا باب ۲۲ شماره های ۱۹ و ۲۰

اما جالب توجه است که انجیل یوحنا به هیچ وجه اشاره ای به
عشاء‌ربانی ندارد! همه این تحریفات متاسفانه در حالی رخ داد که حضرت عیسی
علیه السلام درباره حفظ شریعت و قوانین حضرت موسی علیه السلام چنین فرمود:

“گمان مبرید که آمده‌ام تا تورات یا صحف انبیا را باطل سازم.
نیامده‌ام تا باطل نمایم بلکه تاتمام کنم. زیرا هر آینه به شما می‌گویم
تاآسمان و زمین زایل نشود، همزه یا نقطه‌ای ازتورات هرگز زایل نخواهد شد تا
همه واقع شود.” (متی باب ۵ عبارات ۱۷ و ۱۸)

علیرغم همه تحریفات هنوز در تورات و ملحقات آن در عهد قدیم
عبارات فراوانی در مذمت شرابخواری وجود دارد؛ در اینجا به چند نمونه اشاره
می کنیم:

“شراب استهزاء می کند و مسکرات عربده می آورد و هر که به آن فریفته شود حکیم نیست .”

کتاب امثال سلیمان نبی، باب ۲۰، ۱

“وای از آن کیست و شقاوت از آن که ونزاعها از آن کدام و زاری
از آن کیست وجراحت های بی‌سبب از آن که و سرخی چشمان از آن کدام؟ آنانی را
است که شرب مدام می‌نمایند، و برای چشیدن شراب ممزوج داخل می‌شوند. به شراب
نگاه مکن وقتی که سرخ‌فام است، حینی که حبابهای خود را در جام ظاهر
می‌سازد و به ملایمت فرو می‌رود. اما در آخر مثل مار خواهد گزید، و
مانندافعی نیش خواهد زد.چشمان تو چیزهای غریب را خواهد دید و دل تو به
چیزهای کج تنطق خواهد نمود و مثل کسی‌که در میان دریا می‌خوابدخواهی شد، یا
مانند کسی‌که بر سر دکل کشتی می‌خسبد و خواهی گفت: مرا زدند لیکن درد
رااحساس نکردم، مرا زجر نمودند لیکن نفهمیدم. پس کی بیدار خواهم شد؟ همچنین
معاودت می‌کنم و بار دیگر آن را می‌طلبم. “(امثال سلیمان نبی، باب ۲۳، ۲۹
تا ۳۵)

“وای بر آنانی که صبح زود بر می خیزند تا در پی مسکرات بروند،
و شب دیر می نشینند تا شر اب ایشان را گرم نماید و در بزم های ایشان عود و
بربط و دف و نای و شراب می باشد وای بر آنانی که برای نوشیدن شراب زور
آوردند و به جهت ممزوج ساختن مسکرات مردان قوی می باشند. “(کتاب اشعیا نبی،
باب ۵، ۱۱ تا ۲۳)

“به درستی که شراب فریبنده است …” (حبقوق باب ۲ عبارت ۵)

در کتاب داوران باب ۱۳ عبارات ۱تا ۵ در باب ماجرای تولد یکی از فرستادگان خدا ( ناجی بنی اسرائیل ) اینطورمی خوانیم:

” و بنی اسرائیل بار دیگر در نظر خداوند شرارت ورزیدند و
خداوند ایشان را به دست فلسطینیان چهل سال تسلیم کرد و شخصی از صُرعَه از
قبیله دان، مانوح نام بود و زنش نازاد بوده، نمی زایید و فرشته خداوند به
آن زن ظاهر شده، او را گفت: «اینک تو حال نازاد هستی و نزاییده ای. لیکن
حامله شده، پسری خواهی زایید. و الآن باحذر باش و هیچ شر اب و مسکری منوش و
هیچ چیز نجس مخور.زیرا یقیناً حامله شده، پسری خواهی زایید، و استره بر
سرش نخواهد آمد، زیرا آن ولد از رحم مادر خود برای خدا نذیره خواهد بود؛ و
او به رهانیدن اسرائیل از دست فلسطینیان شروع خواهد کرد.”

حتی در عهد جدید نیز با شدت تحریفات هنوز جای پای ضعیفی از مذمت شرابخواری باقی مانده است؛ به عنوان نمونه به یک مورد اشاره می کنیم:

“چون زکریا او را دید، در حیرت افتاده، ترس بر او مستولی شد.
فرشته بدو گفت: ای زکریا ترسان مباش، زیرا که دعای تو مستجاب گردیده است
وزوجه ات برای تو پسری خواهد زاییدو او را یحیی خواهی نامید. و تو را خوشی
وشادی رخ خواهد نمود و بسیاری از ولادت اوم سرور خواهند شد. زیرا که در
حضورخداوند بزرگ خواهد بود و شراب و مسکری نخواهد نوشید و از شکم مادر خود،
پر ازروح‌القدس خواهد بود. “(لوقا باب ۱ عبارات ۱۲-۱۵)

علیرغم تاکیدات شدید حضرت عیسی علیه السلام بر حفظ شریعت و
حکم تورات به مذمت شرابخواری این پولس غاصب بود که منافقانه به تدریج شریعت
حضرت عیسی علیه السلام را نقض نمود و در نهایت به مردم گفت آزاد باشید هر
چه می خواهید بخورید و بیاشامید:

“پس کسی درباره خوردن و نوشیدن ودرباره عید و هلال و سبت بر شما حکم نکند.” (رساله به کولسیان فصل ۲ عبارت ۱۶ )

“چون که با مسیح از اصول [ بچه گانه و ابتدایی] دنیوی [به نظر
پولس غاصب پیروی از دستورات حضرت عیسی علیه السلام کار بچه گانه ای ست!]
مردید، چگونه است که مثل زندگان در دنیا بر شما فرایض نهاده می شود؟”(رساله
پولس به کولسیان فصل۲ عبارت ۲۰)

این نکته همیشه شایان توجه است که تحریفات پس از انبیاء علیهم
السلام به دست غاصبان ایشان رخ داد؛ یعنی اگر تعالیم حضرت موسی و عیسی
علیهم ا السلام و اوصیای برگزیده الهی ایشان علیهم السلام به دست غاصبان
ملعون تحریف نشده بود حکم تحریم شراب به وضوح در پی قرون و اعصار باقی
مانده بود.

حرمت شراب در تمامی ادیان الهی

روایات اسلامی از معصومین علیهم السلام نیز این حقیقت را تأیید می کنند:

از امام باقر علیه السّلام روایت شده که فرمودند:

پیوسته خمر در علم خدا حرام بوده و نزد خدا حرام بوده و
خدا هیچ نبی ای برنیانگیخته و هیچ رسولی نفرستاده جز که در شرع او خمر حرام
بوده است.

(بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ج‏۶۳ ص ۴۸۸ )

روایت شده است امام رضا علیه السلام فرمودند:

خداوند نبی ای را مبعوث نفرمود مگر به تحریم خمر و اقرار به اینکه خداوند هر آنچه بخواهد انجام می دهد و …

(بحار الانوار ج ۶۳ ص ۴۴۳)

چه دردناک است که علیرغم تمام تاکیدات حضرت عیسی علیه السلام،
در نتیجه پشت کردن مردم به تعالیم آْن حضرت و وصی برحق او علیهم السلام و
با پیروی از پولس غاصب والهه
ها و اساطیر الحادی -من جمله دیونیسوس خدای شراب و داستان تبدیل آب به
شراب او- حضرت عیسی علیه السلام تا این حد مورد اهانت قرار گرفت که اولین
معجزه وی را نیز تبدیل آب به شراب گزارش کرده اند (انجیل یوحنا، باب دوم،
۱تا ۱۳)!

شایان تذکر است که یکی از کارهایی که پولس غاصب کرد این بود
که در گسترش دعوت مسیحیت به رومیان ، یونانیان و … هنگام مواجهه با آنان
داستان حضرت عیسی علیه السلام را بر مبنای اسطوره هایشان، اسطورهایی چون
دیونیسوس تغییر داد، اسطوره هایی که برای آنان آشنا و دلپذیر بود .

واضح است که شخصیت و تعالیم حضرت عیسی علیه السلام در نتیجه ی
همه این تحریفات کاملا دگرگون گشت؛ اینک که قلب های ما که برای حضرت عیسی
علیه السلام، یار وفادار حضرت مهدی علیه السلام در هنگام ظهور، می تپد و از
این همه تحریفات به در آمده است امید آن داریم که بتوانیم با ارائه حقیقت
حضرت عیسی علیه السلام از ایشان اعاده حیثیت نماییم.

شباهت های دیونیسوس و عیسیِ مسیحیان

در راستای این هدف، ما ابتدا هشت مورد شباهت های دیونیسوس و
عیسی مسیحیان را که پیشتر ذکر شد به همراه برخی اسناد آنها از اناجیل کنونی
تحریف شده و ملحقات آن در عهد جدید ارائه می کنیم سپس با استفاده از قرآن و
احادیث معصومین علیهم السلام حقیقت تحریف نشده را در هر مورد آشکار می
کنیم:

۱- دیونیسوس خدایی بود که انسان شد، منجی و پسر خدا

الف) خدا بودن و پسر خدا بودن حضرت عیسی علیه السلام در دیدگاه عهد جدید

“ آیا باور نمی کنی که من در پدر هستم و پدر در منست ، سخن
هائی که من به شما می گویم از خود نمی گویم لکن پدری که در من ساکن است او
این اعمال را می کند – مرا تصدیق کنید که من در پدر هستم و پدر در من است “
(انجیل یوحنا باب چهارهم شماره ۱۰-۱۲)

“در ابتدا کلمه بود و کلمه نزد خدا بود و کلمه خدا بود و کلمه
جسم گردید و میان ما ساکن شد، پراز فیض و راستی و جلال او را دیدیم، جلالی
شایسته پسر یگانه پدر” ( انجیل یوحنا باب اول عبارت اول و چهاردهم )

” کیست آنکه بر دنیا غلبه یابد؟ جز آنکه ایمان دارد که عیسی پسرخداست.” (رساله اول یوحنا باب پنجم، عبارت ۵)

“زیرا خدا جهان را اینقدر محبت نمود که پسر یگانه خود را داد
تا هر‌که بر او ایمان آورد هلاک نگردد بلکه حیات جاودانی یابد. زیرا خدا
پسر خود را در جهان نفرستاد تا برجهان داوری کند، بلکه تا به وسیله او جهان
نجات یابد. ” (یوحنا، باب ۳، عبارت۱۶ و ۱۷ و ۱۸)

“ پس همین فکر در شما باشد که در مسیح نیز بود – که چون در
صورت خدا بود با خدا برابر بودن را غنیمت نشمرد لیکن خود را خالی کرده صورت
غلام را پذیرفت در شباهت مردمان شد “ (رساله پولس به فیلپیان باب ۲ شماره
های ۵ و ۶ و ۷ )

“ و او صورت خدای نادیده است نخست زاده تمامی آفریدگان زیرا
که در او همه چیز آفریده شد آنچه در آسمان و آنچه بر زمین است از چیزهای
دیدنی و نادیدنی و تخت ها و سلطنت ها و ریاست و قوات ؛ همه به وسیله او و
برا او آفریده شد “ (رساله پولس به کولسیان باب اول شماره ۱۷-۱۵)

و…

ب) ابطال این تحریفات از سوی قرآن کریم

وَأَنَّهُ تَعَالَى جَدُّ رَبِّنَا مَا اتَّخَذَ صَاحِبَةً وَلَا وَلَدًا

و اینکه شأن و عظمت پروردگار ما بلند است، نه همسری گرفته و نه فرزندی. (قرآن کریم، سوره جن- آیه ۳)

بِسْمِ اللَّهِ
الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ‏ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ(۱) اللَّهُ
الصَّمَدُ(۲)لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ(۳) وَ لَمْ یَکُن لَّهُ کُفُوًا
أَحَدُ (۴)

به نام الله رحمان رحیم .بگو: «او خدایى است یکتا، (۱)خداى
صمد. (۲)نه کس را زاده، نه زاییده از کَس، (۳) و او را هیچ همتایى نباشد.»
(۴) (قرآن کریم، سوره توحید – آیات ۴-۱)

یا أَهْلَ الْکِتابِ لا
تَغْلُوا فی‏ دینِکُمْ وَ لا تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلاَّ الْحَقَّ
إِنَّمَا الْمَسیحُ عیسَى ابْنُ مَرْیَمَ رَسُولُ اللَّهِ وَ کَلِمَتُهُ
أَلْقاها إِلى‏ مَرْیَمَ وَ رُوحٌ مِنْهُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ
وَ لا تَقُولُوا ثَلاثَةٌ انْتَهُوا خَیْراً لَکُمْ إِنَّمَا اللَّهُ إِلهٌ
واحِدٌ سُبْحانَهُ أَنْ یَکُونَ لَهُ وَلَدٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ
ما فِی الْأَرْضِ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ وَکیلاً . لَّن یَسْتَنکِفَ
الْمَسِیحُ أَن یَکُونَ عَبْداً لِّلّهِ وَلاَ الْمَلآئِکَةُ
الْمُقَرَّبُونَ وَمَن یَسْتَنکِفْ عَنْ عِبَادَتِهِ وَیَسْتَکْبِرْ
فَسَیَحْشُرُهُمْ إِلَیهِ جَمِیعًا

اى اهل کتاب، در دین خود غلوّ مکنید، و در باره خدا جز حق
مگویید. این است و جز این نیست که مسیح، عیسى بن مریم، پیامبر خدا و کلمه
اوست که آن را به سوى مریم افکنده و روحى از جانب اوست.* پس به خدا و
پیامبرانش ایمان بیاورید و نگویید [خدا] سه‏ گانه است. باز ایستید که براى
شما بهتر است. خدا فقط معبودى یگانه است. منزّه از آن است که براى او
فرزندى باشد. آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است از آنِ اوست، و خداوند بس
کارساز است. مسیح از اینکه بنده خدا باشد هرگز اِبا نمى‏ورزد، و فرشتگان
مقرّب [نیز اِبا ندارند] و هر کس از پرستش او امتناع ورزد و بزرگى فروشد،
به زودى همه آنان را به سوى خود گرد مى‏آورد.

(قرآن کریم، سوره نساء – آیات ۱۷۱ و ۱۷۲)

* بنا بر روایات اسلامی روح الله روحی ست مخلوق خدا که در حضرت عیسی علیه السلام قرار داده شد (کافی ج ۱ ص ۱۳۳،‌ح ۲ و…) .

لَقَدْ کَفَرَ الَّذینَ
قالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسیحُ ابْنُ مَرْیَمَ وَ قالَ الْمَسیحُ یا
بَنی‏ إِسْرائیلَ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّی وَ رَبَّکُمْ إِنَّهُ مَنْ
یُشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَیْهِ الْجَنَّةَ وَ
مَأْواهُ النَّارُ وَ ما لِلظَّالِمینَ مِنْ أَنْصارٍ

کسانى که گفتند: «خدا همان مسیح پسر مریم است»، قطعاً کافر
شده‏اند، و حال آنکه مسیح، مى‏گفت: «اى فرزندان اسرائیل، پروردگار من و
پروردگار خودتان را بپرستید که هر کس به خدا شرک آوَرَد، قطعاً خدا بهشت را
بر او حرام ساخته و جایگاهش آتش است، و براى ستمکاران یاورانى نیست.»

(قرآن کریم، سوره المائدة – آیه ۷۲)

۲- پدر دیونیسوس یک خدا بود و مادرش یک زن زمینی باکره

الف) اسناد مسیحی مدعی اینکه پدر عیسی علیه السلام خداست و مادرش زن زمینی باکره :

“ آیا باور نمی کنی که من در پدر هستم و پدر در منست ، سخن
هائی که من به شما می گویم از خود نمی گویم لکن پدری که در من ساکن است او
این اعمال را می کند – مرا تصدیق کنید که من در پدر هستم و پدر در من است
“(انجیل یوحنا باب چهارهم شماره ۱۰-۱۲)

“که اینک باکره آبستن شده پسری خواهدزایید و نام او را عمانوئیل خواهند خواند که تفسیرش این است: خدا با ما. “(متی، باب ۱، عبارت ۲۳)

“در آن روزها، مریم برخاست و به بلدی ازکوهستان یهودیه بشتاب
رفت. و به خانه زکریادرآمده، به الیصابات سلام کرد. و چون الیصابات سلام
مریم را شنید، بچه در رحم او به حرکت آمد و الیصابات به روح‌القدس پر شده،
به آواز بلند صدا زده گفت: «تو در میان زنان مبارک هستی و مبارک است ثمره
رحم تو. و ازکجا این به من رسید که مادر خداوند من، به نزد من آید؟ زیرا
اینک چون آواز سلام تو گوش زدمن شد، بچه از خوشی در رحم من به حرکت آمد. (
انجیل لوقا، بابا ۱،‌عبارات ۳۹ الی ۴۴)

“لیکن چون زمان به‌کمال رسید، خدا پسر خود را فرستاد که از زن زاییده شد و زیر شریعت متولد.”(رساله پولس به غلاطیان، باب ۴، عبارت ۴)

و…

ب) ابطال این تحریف که خدا پدر عیسی علیه السلام است و تایید این حقیقت که مادرش مریم باکره سلام الله علیها بود:

وَقَالَتِ الْیَهُودُ
عُزَیْرٌ ابْنُ اللّهِ وَقَالَتْ النَّصَارَى الْمَسِیحُ ابْنُ اللّهِ
ذَلِکَ قَوْلُهُم بِأَفْوَاهِهِمْ یُضَاهِؤُونَ قَوْلَ الَّذِینَ کَفَرُواْ
مِن قَبْلُ قَاتَلَهُمُ اللّهُ أَنَّى یُؤْفَکُونَ

یهود گفتند که عُزَیر پسر خداست و نصاری گفتند که عیسی پسر
خداست این سخن [باطلی] است که بر زبان می آورند و به گفتار کسانی که پیش از
این کافر شدند شباهت دارد خدا بکشدشان، به کجا منحرف می شوند؟ ( قرآن
کریم؛‌سورۀ توبه – آیه ۳۰)

لَّقَدْ کَفَرَ الَّذِینَ
قَآلُواْ إِنَّ اللّهَ هُوَ الْمَسِیحُ ابْنُ مَرْیَمَ قُلْ فَمَن یَمْلِکُ
مِنَ اللّهِ شَیْئًا إِنْ أَرَادَ أَن یُهْلِکَ الْمَسِیحَ ابْنَ مَرْیَمَ
وَأُمَّهُ وَمَن فِی الأَرْضِ جَمِیعًا وَلِلّهِ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ
وَالأَرْضِ وَمَا بَیْنَهُمَا یَخْلُقُ مَا یَشَاء وَاللّهُ عَلَى کُلِّ
شَیْءٍ قَدِیرٌ

کسانى که گفتند: «خدا همان مسیح پسر مریم است» مسلّماً کافر
شده‏اند. بگو: اگر [خدا] اراده کند که مسیح پسر مریم و مادرش و هر که را که
در زمین است، جملگى به هلاکت رساند، چه کسى در مقابل خدا اختیارى دارد؟
فرمانروایى آسمانها و زمین و آنچه میان آن دو است از آن خداست. هر چه
بخواهد مى‏آفریند، و خدا بر هر چیزى تواناست. (قرآن کریم‌ سورۀ مائده – آیه
۱۷)

مَّا الْمَسِیحُ ابْنُ
مَرْیَمَ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ وَأُمُّهُ
صِدِّیقَةٌ کَانَا یَأْکُلاَنِ الطَّعَامَ انظُرْ کَیْفَ نُبَیِّنُ لَهُمُ
الآیَاتِ ثُمَّ انظُرْ أَنَّى یُؤْفَکُونَ

مسیح، پسر مریم جز پیامبرى نبود که پیش از او [نیز] پیامبرانى
آمده بودند و مادرش زنى بسیار راستگو بود. هر دو غذا مى‏خوردند. بنگر
چگونه آیات [خود] را براى آنان توضیح مى‏دهیم سپس ببین چگونه [از حقیقت‏]
منحرف می شوند.( قرآن کریم؛‌سورۀ مائده(۵)، آیه ۷۵)

وَإِذْ قَالَ اللّهُ یَا
عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ أَأَنتَ قُلتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِی وَأُمِّیَ
إِلَـهَیْنِ مِن دُونِ اللّهِ قَالَ سُبْحَانَکَ مَا یَکُونُ لِی أَنْ
أَقُولَ مَا لَیْسَ لِی بِحَقٍّ إِن کُنتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ
تَعْلَمُ مَا فِی نَفْسِی وَلاَ أَعْلَمُ مَا فِی نَفْسِکَ إِنَّکَ أَنتَ
عَلاَّمُ الْغُیُوبِ

و آنگاه که خدا به عیسی بن مریم گفت : آیا تو به مردم گفتی که
مرا و، مادرم را سوای الله به خدایی گیرید؟ گفت : به پاکی یاد می کنم تو
را. مرا نشاید که آنچه حق من نیست بگویم. اگر من این را گفته بودم بی شک می
دانستی. تو به آنچه در ضمیر من می گذرد دانایی و من از آنچه در ذات تو است
بی خبرم ، فقط تویی که از رازهای نهانی آگاهی.( ‌سوره مائده – آیه ۱۱۶)

لَّقَدْ کَفَرَ الَّذِینَ
قَالُواْ إِنَّ اللّهَ ثَالِثُ ثَلاَثَةٍ وَمَا مِنْ إِلَـهٍ إِلاَّ
إِلَـهٌ وَاحِدٌ وَإِن لَّمْ یَنتَهُواْ عَمَّا یَقُولُونَ لَیَمَسَّنَّ
الَّذِینَ کَفَرُواْ مِنْهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ

کسانى که [به تثلیث قائل شده و] گفتند: خدا سومین از سه است،
قطعاً کافر شده‏اند، و حال آنکه هیچ معبودى جز خداى یکتا نیست. و اگر از
آنچه مى‏گویند باز نایستند، به کافران ایشان عذابى دردناک خواهد رسید.(
قرآن کریم؛‌سورۀ مائده(۵)، آیه ۷۳)

وَ اذْکُرْ فىِ الْکِتَابِ مَرْیمَ‏َ إِذِ انتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِهَا مَکاَنًا شَرْقِیًّا

فَاتخّذَتْ مِن دُونِهِمْ حِجَابًا فَأَرْسَلْنَا إِلَیْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَرًا سَوِیًّا

قَالَتْ إِنىّ‏ِ أَعُوذُ بِالرَّحْمَانِ مِنکَ إِن کُنتَ تَقِیًّا

قَالَ إِنَّمَا أَنَا رَسُولُ رَبِّکِ لِأَهَبَ لَکِ غُلَامًا زَکِیًّا

قَالَتْ أَنىَ‏ یَکُونُ لىِ غُلَامٌ وَ لَمْ یَمْسَسْنىِ بَشَرٌ وَ لَمْ أَکُ بَغِیًّا

قَالَ کَذَالِکِ قَالَ
رَبُّکِ هُوَ عَلىَ‏َّ هَینِ‏ٌّ وَ لِنَجْعَلَهُ ءَایَةً لِّلنَّاسِ وَ
رَحْمَةً مِّنَّا وَ کاَنَ أَمْرًا مَّقْضِیًّا

و در این کتاب مریم را یاد کن، آن هنگام که از خانواده‏اش جدا شد، و در ناحیه شرقى قرار گرفت.

و میان خود و آنان حجابى افکند . در این هنگام، ما روح خود
[یکی از ملائکه الهی]را بسوى او فرستادیم و او در شکل انسانى بى‏عیب و نقص،
بر مریم ظاهر شد!

او گفت: «من از تو، به خداى رحمان پناه مى‏برم اگر پرهیزگارى! »

گفت: «من فرستاده پروردگار توام تا پسر پاکیزه‏اى به تو ببخشم!»

گفت: «چگونه ممکن است فرزندى براى من باشد؟! در حالى که تا کنون انسانى با من تماس نداشته، و زن آلوده‏اى هم نبوده‏ام!»

گفت: «چنین است! پروردگارت فرموده: این کار بر من آسان است! و
او را براى مردم نشانه‏اى قرار دهیم و رحمتى باشد از سوى ما! و این امرى
حتمی ست!»

(‌سوره مریم – آیات ۱۶ الی ۲۱)

همچنین در روایات اسلامی آمده است که امام باقر علیه السلام
فرمودند ابلیس با خبر گشت در خلال شب جارى [شب میلاد حضرت عیسی علیه
السلام] کودکى پا به عرصه وجود خواهد نهاد که تمام بتها در برابرش سر تعظیم
فرود خواهند آورد. شیطان که این خبر را شنید در جستجوى مسیح بود تا اینکه
او را در خانه راهبى دید که گروهى از فرشتگان گرداگردش حلقه زده‏اند. آنها
خطاب به ابلیس گفتند: دور شو، اما وى از فرشتگان خواست تا پدر عیسى را
معرفى کنند. آنها گفتند مَثَل او مانند آدم علیه السلام است که بدون پدر به
دنیا آمد آنگاه شیطان قسم خورد که از همین روزنه چهار پنجم مردم را گمراه
سازد. (النور المبین فی قصص الأنبیاء و المرسلین ، ص ۴۰۶ )



طبقه بندی: متفرقه، 
ارسال توسط محب سیدالشهدا